Toitained, mida iga viirus kardab

Taas on kätte jõudnud aeg, mil meedia kubiseb üleskutsetest varjuda viiruste eest üksindusse ja katta oma hingamisavad maskiga. Samas tasub meenutada, et varasemalt on inimkond panustanud immuunsüsteemi toetamisse sootuks teiste meetmetega, ja nimelt:  tervist toetavate toiduvalikute, esiemade tarkuse, lähedaste toetuse ja värskes õhus viibimisega.  

Pole teaduslikult tõestatud? Muidugi on!

Pubmed-i andmebaasis leidub  tuhandeid teadustöid, mis annavad aimu toitainete ja hapnikurikka keskkonna positiivsest mõjust immuunregulatsioonile. Kui soovid saada aimu hirmutamise, paanika ja ärevuse mõjust immuunsüsteemile, tasub vajutada siia lingile

Toitainetest: toitainelised defitsiidid tekitavad viletsatele    geneetilistele eelsoodumustele ja haiguste vallandumisele sobiva taustsüsteemi. Haigestumise korral loovad ainepuudused  soodsa pinnase  kõrgema  põletikutaseme tekkeks, haiguse raskemaks  kulgemiseks ja pikalt  vinduvaks taastumisperioodiks.

Vaatleme toitaineid, mille defitsiit loob viirustele (k.a. SARS-CoV-2)  kõik mugavused pehme pesa punumiseks.

D-vitamiin

D-vitamiin  on immuunsüsteemi dirigentvitamiin,  mis mängib olulist rolli nii kaasasündinud kui omandatud immuunvastuse kujunemisel.  D-vitamiinil on oluline mõju meie geeniekspressioonile ning  hoomamatult tähtis roll meie  B- ja T-lümfotsüütide elujõulisuse  määramisel.

Teadusuuringute sõnul tõstab D-vitamiini madal tase Covid-19 patsientide puhul  riski sattuda viiruse tagajärjel intensiivravipalatisse. Kuid mitte ainult, the Journal of Endocrinological Investigation avaldatud raportis selgus võrdlemisi ootuspäraselt, et madal D-vitamiini tase tõstab ka Covid-19- patsientide riski  viiruse tagajärjel surra.

Septembri alguses  JAMA Network Open-is avaldatud uuring tõdes, et D-vitamiini defitsiit seab  inimesed  kõrgemasse riski Covid-19 viirusega nakatuda.  Kui D-vitamiini tase on alla 50 nmol/l,  tõuseb  Covid-19-sse haigestumise risk ca kahekordseks.

Siinkohal on vajalik toonitada, et D-vitamiini tase, mis on  50 nmol/l  või alla selle,  seadistab kõikvõimalike erinevate haiguste (k.a.  südamehaiguste,  rasvumise,  metaboolse sündroomi, autoimmuuntõbede ja kasvajate) suuremaks riskiks. 

Teemaga haakub hästi teadmine, et ülekaalulistel ja rasvunud  inimestel on kõrgem risk olla suuremas D-vitamiini  defitsiidis  ning ka suurem risk sattuda SARS-CoV-2 tagajärjel raskesse seisu. Rasvumise ja koroonaviiruse  seostest saab põhjalikumalt lugeda siit.

Kui palju kvaliteetset D3-vitamiini päevas juurde võtma peaks, saab otsustada peale D-vitamiini hetkestaatuse välja selgitamist.

Tsink

Tsink on teine äärmiselt oluline toitaine, ilma milleta  immuunsüsteem tõsiselt hätta jääb.  Tsink on möödapääsmatult vajalik infektsioonidega võitlevate  valgete vereliblede tootmiseks.  Tsink takistab viiruste replikatsiooni rakkudes ja vähendab immuunsüsteemi ülereageerimisest tingitud  tsütokiinide tormi riski.  

Organismi hea tsingitase aitab viirused kiirelt  käeraudadesse aheldada ja vähendab tervikuna ülemiste ja alumiste hingamisteede põletike riski ning  kopsupõletikust tingitud tüsistusi.

Tsink on tõestanud oma tõhusust ka Covid-19 viiruse ravis, kuuludes hüdroksüklorokviini kõrval paljude arstide poolt kiidetud raviprotokolli, mis on aidanud tuhandetel  inimestel viirusest kiirelt taastuda.   Kahe eelnimetatu kõrval kuulub  viirusevastasesse võimsasse kolmainsusse veel antibiootikum Zithromax (asitromütsiin).

NB! Hüdroksüklorokviini (HCQ) positiivse mõju kohta koroonaviiruste (k.a. SARS-CoV-2 ) ennetamisel ja ravis annavad nüüdseks tunnistust juba  53 teadusuuringut. HCQ-ga tehtud uuringutest  ja ravimit ümbritsevatest poliitilistest tõmbetuultest saad põhjalikuma ülevaate, kui kuulad intervjuud Yale Ülikooli tunnustatud professori dr. Harvey Rischiga.

Tsingirikaste toitudega saad tutvuda selle artikli vahendusel.

Kvaliteetse ja lisaainevaba tsingilisandi leiab vajadusel Toitumistarkuse e-poest.

C-vitamiin

Meie immuunrakud sisaldavad kuni 20 x rohkem C-vitamiini kui ülejäänud rakud.  On hästi teada, et C-vitamiini on hädasti vaja nii rakuimmuunsust vahendavate T-lümfotsüütide kui naturaalsete tapjarakkude tootmiseks ja aktiveerimiseks.

C-vitamiini positiivset  mõju  Covid-19 viiruse taltsutamisel on kirjeldanud ka mitmeid uuringud.

C-vitamiini vägitegudest saab põhjalikumalt aimu selle artikli vahendusel.

Parimad biosaadava C-vitamiini allikad on tsitruselised, hapukapsas, kiivid ja eestimaine kibuvits ning muidugi astelpaju, samuti paprika, maasikad, brokoli, lillkapsas ja ürdid (petersell ja tüümian).  Supertoitudena saab smuutisse segada C-vitamiinist nõrguvat orgaanilist  amla ja camu-camu pulbrit. NB! Mõlemad pulbrid on mõrkja maitsega!

Kvaliteetse GMO-vaba C-vitamiini lisandi leiab siit.

Toitumistarkuse e-poodi on saabunud müügile ka ksülitooliga magustatud lisaainevaba C-vitamiin lastele.

Ja lõpetuseks tasub meenutada, et rõõmus tuju on parim tervise toetaja üldse. Positiivse eelhäälestuse ja prioriteetide õige järjestamise eest hoolitseb hästi ka järgnev filmilõik 🙂

Püsige terviselainetel! Jõudu heade valikute tegemisel!