Kuidas panna soolebaktereid oma erakonna poolt hääletama? :)

Kindlasti oled kuulnud, et soolestikus olevad bakterid määravad paljuski ära nii sooletrakti  kui ka kogu tervise üldseisundi. Antibiootikumid ja muud arstirohud, aga ka valed toiduvalikud ehk siis liigne pakendatud “surnud” toit, stress, alkoholi tarbimine, haigused  – kõik need mõjutavad  bakteriaalset kooslust ja seega ka kogu tervist. Teatavasti aitavad bakterid muu kõrval meie kehas toota ka teatud vitamiine (nt.  K ja B12 vitamiini).  Samuti kaitsevad bakterid organismi haigustekitajate eest, nii näiteks stimuleerib kõigile tuntud bakter lactobacillus meie immuun- ja õgirakke haigustekitajatega võitlema.

On põnev fakt, et kolmandast raseduskuust alates muutub oluliselt ka rasedate naiste seedekulgla mikrofloora liigiline koosseis. Kui muudel juhtudel osutaks  see diabeediohule, siis raseduse ajal  aitavad sellised muutused tõsta vere glükoositaset ja soodustada rasvkoe teket, mis kindlustab omakorda lootele stabiilse toiduvaru. Soolestikus olevate bakterikoosluse muutumine aitab kasvatada kaalu ja aeglustada ainevahetust, mille tulemuseks ongi loote arenguks ideaalne metabolismi kiirus.

Hiromi Shinya kirjutab oma raamatus „Mikroobifaktor“ bakteritest nii:  „Inimese soolestikus on umbes 20% kasulikke, 30% kahjulikke ja 50% vahepealseid baktereid. Soolestiku seisu kujundamisel mängivad kõige suuremat rolli just vahepealsed bakterid. Kui kahjulike bakterite osakaal tõuseb ebakorrapäraste ja muude halbade söömisharjumuste tõttu, muutuvad vahepealsed bakterid kahjulikeks ja suurem osa sooletikus elavaid mikroorganisme käitub seega kahjulike bakteritena, lagundades seedimata toitu ja tekitades gaase. Taoline ebasoodus keskkond hakkab ajapikku soolestikku kahjustama ja haigusi tekitama.

Teisalt, kui kasulike bakterite osakaal kasvab, liituvad vahepealsed bakterid hoopis nendega, tänu millele elutseb soolestikus hulgaliselt häid baktereid ja soolestik on stabiilne. Ajapikku soolestiku seisund paraneb  ning inimene elab tõenäoliselt kaua ja hästi nii vaimselt kui füüsiliselt.Vahepealsed bakterid on otsekui tegelased, kes pole otsustanud, millise erakonna poolt valimiste ajal hääletada.“

Kõige paremini aitab meil “ülejooksikutest” baktereid „ oma erakonna poolt hääletama“ innustada just hapendatud toitude söömine. Parimateks fermenteeritud toitudeks on kasulikust piimhappest pungil hapukapsas, hapukurk, naturaalne maitsestamata biojogurt ja keefir, sojatoodetest kindlasti miso ja natto. Samuti Vene köögist hästituntud hapendatud köögiviljad, mida meil Eestis just sagedasti ei tehta, aga võiks… Hapendatud imejookide hulka kuulub ka Hiinast pärit, kuid alles Venemaa kaudu  maailma jõudnud kombucha – hapendatud teeseene jook, mis nõukogude ajal ka Eestis päris populaarne oli. Samuti on kasulikele probiootilistele bakteritele oluline, et neil oleks piisavalt toitu ehk prebiootikume (mitteseeduvaid süsivesikuid, VÄRSKE toidu osi).

Kõige kiirem abi nii soolestikule ja tervisele  tuleb seega hapendatud  ja värsketest toitudest. Muidugi võib kasulikke baktereid osta kalli raha eest ka  pakis, kuid milleks? Toiduvalikutega saab suurepäraselt bakteriaalseid “valijaid” innustada, seega tehke “reklaami- ja kihutustööd oma parteile” läbimõeldult ja südamega :)

 

Lisa kommentaar